Animator Pozytywnej Dyscypliny w szkole/przedszkolu
info: [email protected] tel. 609 498 085
"Animator Pozytywnej Dyscypliny w szkole/przedszkolu"
(poziom podstawowy)
Wykorzystaj zasady Pozytywnej Dyscypliny w budowaniu więzi z uczniami.
Uzyskaj wiedzę do przeszkolenia Rady Pedagogicznej i wspólnie przekonajcie się o skuteczności metody!
Celem szkolenia jest:
- przybliżenie nauczycielom koncepcji poczucia przynależności jako znaczącego sposobu na zwiększanie pozytywnych kompetencji uczniów i zmniejszanie liczby ich negatywnych zachowań.
- pokazanie, jak dostrzegać i rozwijać potencjał uczniów i zaprzęgać go do wspierania codziennej pracy nauczyciela.
- doświadczenie działania technik Pozytywnej Dyscypliny i możliwości wdrożenia ich w życie już następnego dnia w szkole.
- zachęcenie do przyjrzenia się swoim celom wychowawczym, metodom wykorzystywanym do ich osiągnięcie i ocenie własnej skuteczności.
- przygotowanie kursanta do wstępnego przeszkolenia własnej Rady Pedagogicznej.
Pozytywna Dyscyplina (PD) jest klasyczną, znaną od 30 lat metodą, wywodzącą się z psychologii pozytywnej psychologa i edukatora Alfreda Adlera. Jest to metoda niezwykle skuteczna, oparta na wzajemnym szacunku nauczycieli i dzieci.
Daje odpowiedzi na pytania:
- Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i budować u dzieci obowiązkowość i odpowiedzialność?
- Jak w przyjazny sposób wprowadzać dyscyplinę?
- Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i słuchało?
- Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem w klasie?
- Jak wspierać dziecko tak aby rozwinęło w sobie cechy kompetentnego dorosłego?
- Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?
- Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie samego?
- Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem było łatwiejsze?
Pozytywna Dyscyplina opiera się na pięciu fundamentalnych zasadach:
- Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, poczuć, że są ważne w klasie i szkole.
- Jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca.
- Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy i jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie i jak decyduje się postępować w przyszłości, aby przetrwać i odnosić sukcesy.
- Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiązywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu i bycia pożytecznym w domu, przedszkolu, szkole i większej społeczności.
- Zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.
TEMATYKA (część teoretyczna i praktyczna):
- Pozytywne podejście "budowanie Pozytywnej Dyscypliny w klasie i szkole". Styl lidera: uprzejmy i stanowczy.
- czym jest Pozytywna Dyscyplina? Krótka historia i podstawowe założenia. Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci.
- Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno emocjonalnego kształtowania osobowości.
- Dlaczego dzieci zachowują się źle, jak interpretować ich zachowanie. Jak reagować i zapobiegać trudnym zachowaniom.
- ludzki mózg, “Trzy mózgi” i ich wpływ na umiejętności i zachowanie.
- istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka.
- jakie założenia stoją za zachowaniem dziecka – metafora góry lodowej.
- Jak skończyć z karami i nagrodami i uzyskać długofalowe rezultaty pracy wychowawczej.
- jak wspierać zniechęcone dziecko do konstruktywnych zachowań.
- jak sprawić, że każde dziecko czuje się ważne. Listy klasowych obowiązków.
- dlaczego kara nie działa? Co w zamian? Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach. Naturalne konsekwencje. Logiczne konsekwencje i inne techniki i podejścia do zastosowania od razu.
- pułapka Logicznych Konsekwencji. Kiedy logiczne konsekwencje są dobrym, a kiedy złym rozwiązaniem.
- Jak poprowadzić wstępne szkolenie Rady Pedagogicznej o Pozytywnej Dyscyplinie.
Powyższe zasady i techniki, które oferuje Pozytywna Dyscyplina nauczycielom i rodzicom, są podstawą skuteczności i spokoju jaki daje ta metoda wszystkim pracującym na co dzień z dziećmi.
Metody tej uczymy doświadczalnie, co oznacza, że uczestnicy szkoleń mogą stanąć w pozycji dziecka, doświadczyć jego uczuć, emocji i myśli i w ten sposób lepiej zrozumieć jego potrzeby i cele. W efekcie zmieniają swoje nawyki na bardziej pozytywne i skuteczne w codziennym życiu. Pozytywna Dyscyplina dostarcza gotowych narzędzi i technik do pracy nad sobą i do pracy z dzieckiem indywidualnie i w klasie.
Uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe przygotowane przez wykładowcę.
UPRAWNIENIA UCZESTNIKA KONFERENCJI:
Konferencja spełnia wymagania dotyczące kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli.
(na podstawie Ustawy Prawo Oświatowe z dn. 14 grudnia 2016 r. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248. Ustawy o Systemie Oświaty z dnia 7 września 1991 r. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm. Ustawy Karta Nauczyciela z dn. 26 stycznia 1982 r. Dz. U. z 2019 r. poz. 2215.)
Po konferencji uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie Ministerstwa Edukacji Narodowej (wraz z suplementacją) o ukończeniu kursu,
(Dokument wydawany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych)
- certyfikat uczestnictwa,
(Dokument wydawany na podstawie Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 roku, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.)
DATA/MIEJSCE:
29.09 Gdańsk / 30.09 Bydgoszcz / 6.10 Wrocław/ 7.10 Opole
Czas trwania: godz. 9.00-17.00
Koszt: 330 zł
Płatność gotówką na miejscu lub (dla szkół) przelewem w terminie 14 dni po konferencji.
Zbierz 5 osób, udział w kursie otrzymasz gratis!
KORZYŚCI:
Dla nauczycieli:
- znają powody, dla których dzieci zachowują się źle i umieją temu zaradzić;
- znają różne sposoby na większe zaangażowanie dzieci w pracę, w życie społeczności i w pomoc innym, zwiększanie ich poczucia odpowiedzialności i wzmacnianie poczucia własnej wartości;
- potrafią dotrzeć do najtrudniejszych uczniów i skłonić ich do współpracy;
Dla uczniów:
- czują się ważni i potrzebni, a to naturalnie zwiększa ich zaangażowanie w życie klasy/szkoły;
- widzą w nauczycielu autorytet i ufają mu, ponieważ wiedzą, że jego celem jest wspieranie, a nie wzbudzanie poczucia winy, wstydu lub powodowanie bólu;
- czują się kompetentni, poprawiają się ich relacje w grupie;
- zmniejsza się u nich poziom stresu, a to wpływa na poprawę zachowania i osiągnięć w nauce.
Dla szkoły:
- zmniejszenie liczby niepożądanych zachowań w szkole;
- poprawa atmosfery i relacji w klasach zarówno między nauczycielami a uczniami, jak i pomiędzy samymi uczniami, dzięki rozwijaniu umiejętności związanych z komunikacją, rozwiązywaniem problemów i uczeniu się na błędach.
- budowanie pozytywnego wizerunku zaangażowanej szkoły, otwartej na nowe, sprawdzone metody pracy;
Wykładowcy
Agnieszka Jadach
Magister psychologii – specjalność psychologia kliniczna, psycholog w SP, asystent rodziny w MOPS, edukator Pozytywnej Dyscypliny w Klasie i Pozytywnej Dyscypliny dla Rodziców. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli. Prowadzi warsztaty z kompetencji wychowawczych, z technik pamięciowych dla dzieci i nauczycieli, warsztaty z szybkiego czytania dla dzieci. Tworzy, organizuje i przeprowadza warsztaty wychowawcze dla rodziców.
Marta Ustianowska
Psycholog, certyfikowany Edukator Pozytywnej Dyscypliny dla Rodziców i Nauczycieli, certyfikowany Terapeuta Środowiskowy, koordynator projektu „Pomoc Rodzinie”, prowadzi konsultacje dla rodzin oraz warsztaty umiejętności wychowawczych. Koordynator projektu „Specjaliści specjalistom”, gdzie prowadzi szkolenia dla asystentów rodzin i pracowników socjalnych pracy z rodziną (w nurcie PD). Absolwentka licznych kursów m.in. „Duże kompendium wiedzy o terapii małych ludzi”, „Psychoterapia Systemowa Indywidualna i Rodzinna”, „Zaburzenia nastroju u dzieci i młodzieży”.
Szkolenie poprowadzi jeden z wykładowców.
Harmonogram:
od godz. 8.30 | Rozpoczęcie rejestracji uczestników |
9.00-10.30 | Zajęcia dydaktyczne |
10.30-10.45 | Przerwa kawowa |
10.45-12.45 | Zajęcia dydaktyczne |
12.45-13.30 | Przerwa obiadowa |
13.30-15.00 | Zajęcia dydaktyczne |
15.00-15.15 | Przerwa kawowa |
15.15-16.45 | Zajęcia dydaktyczne |
16.45-17.00 | Zakończenie |
WARUNKI UCZESTNICTWA:
- Wszyscy zainteresowani,
- Brak przeciwwskazań zdrowotnych i lekarskich do udziału w kursie
ODPŁATNOŚĆ:
ODPŁATNOŚĆ:
- koszt uczestnictwa: 330 zł,
- płatność gotówką na miejscu lub (dla szkół) przelewem w terminie 14 dni po konferencji.
- zainteresowanym wystawiane są faktury za usługę szkoleniową,
- zgodnie z zapisami regulaminu (§11 ust. 4, 5) w przypadku rezygnacji z udziału, proszę o informację w stosownym terminie.
PROCEDURA ZGŁOSZENIA:
- Wyślij zgłoszenie Kliknij ikonę poniżej.
Wyślij zgłoszenie już dziś!
Ilość miejsc jest ograniczona.
Jeśli jako nauczyciel:
- nie wiesz, dlaczego niektórzy z twoich uczniów zachowują się źle i czasem w związku z tym czujesz irytację, bezradność, rozpacz czy niechęć,
- masz poczucie, że czasem nie jesteś skuteczny i że „przeciągasz linę z uczniami”
- widzisz, że twoi uczniowie nie współpracują lub nie biorą odpowiedzialności za swoje zachowania,
- dziwisz się, że uczniowie nie dostrzegają twoich dobrych intencji,
Zapisz się na szkolenie.
Na szkoleniu dowiesz się:
- jakie są powody złego zachowania dzieci i jak sobie z nimi skutecznie radzić,
- jak mówić, by dzieci słuchały i słyszały, co do nich mówisz,
- jak zyskiwać współpracę dzieci,
- jak uczyć dzieci wartościowych umiejętności społecznych i życiowych, takich jak: współpraca, rozwiązywanie problemów, zaangażowanie, odpowiedzialności, etc.
- jak uczyć dzieci rozwiązywać własne problemy, budować wewnątrz klasowe poczucie wspólnoty i dzięki temu zyskiwać więcej czasu na uczenie.